התקרית בקלנדיה • "אחד החיילים הגן על עצמו עם נשקו והסתתר בתוך בית"

    בצבא ובחטיבת בנימין שהיתה אחראית בגיזרה אומרים עוד כי כל האירוע כולו לקח כשעה. תוך ארבעים דקות אותר החייל הראשון וכעבור עשרים דקות נוספות אותר ונמצא גם החייל השני, דבר המלמד על טיב הפעילות בשטח
    קובי פינקלר No Comments on התקרית בקלנדיה • "אחד החיילים הגן על עצמו עם נשקו והסתתר בתוך בית"

    בחטיבת בנימין אומרים ש"גם העובדה ששני החיילים נטשו את הרכב עם כלי נשקם ופנו כל אחד לדרך אחרת פעלה בסופו של דבר לטובתם "כל אחד מהם השתמש בנשק,פעל להצלת עצמו ובכך פעל בצורה טובה"

    חיילים באיזור קלנדיה
    בצבא ובחטיבת בנימין שהיתה אחראית בגיזרה אומרים עוד כי כל האירוע כולו לקח כשעה. תוך ארבעים דקות אותר החייל הראשון וכעבור עשרים דקות נוספות אותר ונמצא גם החייל השני, דבר המלמד על טיב הפעילות בשטח
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרטים נוספים מתפרסמים הבוקר (שלישי) מהתקרית החמורה שאירעה הלילה במחנה הפליטים קלנדיה שבה חולצו שני לוחמים מיחידת עוקץ לאחר שרכבם הועלה באש על ידי פורעים ערבים, לאחר שנקלעו בטעות למקום.

    קצין בכיר בצבא מגלה הבוקר כי אחד משני החיילים שנכנסו אמש בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה השאיר את מכשיר הטלפון הנייד שלו ברכב שהוצת ואילו החייל השני שנמלט מהמקום עם נשקו הסתתר בתוך חצר בית ואף הגן על עצמו עם הנשק שהיה ברשותו דבר שבסופו של דבר גם הציל אותו בסופו של דבר.

    תחקיר ראשוני מקיף מלמד כי כלל הכוחות שפעלו בשטח כולל שני הלוחמים פעלו בצורה טובה, מיומנת ותוך כדי הצלת חיים.

    בחטיבת בנימין שערכו את תיחקור האירוע אומרים שגם העובדה ששני החיילים נטשו את הרכב עם כלי נשקם ופנו כל אחד לדרך אחרת פעלה בסופו של דבר לטובתם "כל אחד מהם השתמש בנשק,פעל להצלת עצמו ובכך פעל בצורה טובה" נאמר בתחקיר

    מנתוני התחקיר עולה עוד כי תוכנת הניווט לא הופעלה כראוי ועליהם היה הן לסמן את נתיב הנסיעה ככזו שאינה עוברת בשטחי איי והן היה עליהם ללמוד את הדרך אומרים בצבא.

    בצבא ובחטיבת בנימין שהיתה אחראית בגיזרה אומרים עוד כי כל האירוע כולו לקח כשעה. תוך ארבעים דקות אותר החייל הראשון וכעבור עשרים דקות נוספות אותר ונמצא גם החייל השני, דבר המלמד על טיב הפעילות בשטח.
     יחד עם זאת מדגישים בצבא כי העובדה שהחיילים בכלל הגיעו לתוך המחנה הינה לא טובה בלשון המעטה וכי יוסקו מסקנות מהאירוע.

    הרכב שהוצת

    הרכב שהוצת

    כאמור, במהלך חילוץ הרכב התפתח הפרות סדר קשות וירי לעבר הכוחות. בחסדי שמים לא היו נפגעים לכוחות.

    האירוע החל סמוך לשעה 22:00 לאחר שדווח על רכב ובו 2 חיילים שנכנס למחנה הפליטים, עם היכנסו נזרקו לעברו אבנים ובקבוקי תבערה, כוחות גדולים  של צה"ל ומשמר הגבול הוקפצו למקום, ובסריקות אותרו 2 החיילים בריאים ושלמים.

    במקום החלו להתפתח הפרות סדר קשות שכללו יידוי מטענים ואף ירי לעבר הכוחות, הכוחות השיבו באש לעבר מקורות הירי ונעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, במהלך הפעילות נפצעו 5 שוטרים – אחד באורח בינוני והיתר קל, והם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לקבלת טיפול רפואי.



    0 תגובות